Creaties

Winkelcentrum Colmschate

Willen jullie meedoen aan een pitch voor het compleet vernieuwde winkelcentrum Colmschate in Deventer? Dat was de vraag.

Het winkelcentrum zocht een partij voor de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl en website. In het veelzijdige en uitgebreide winkelcentrum in de openlucht is alles te vinden voor dagelijks gebruik in de vele speciaalzaken en supermarkten.

Bedenkt.

In winkelcentrum Colmschate bevinden zich zo’n veertig verschillende winkels. Ondanks de diversiteit aan winkels zijn er twee overeenkomsten: het persoonlijke contact en zorgen dat alles binnen handbereik is voor klanten. Na contact met winkeliers wisten we zeker dat we dit als uitgangspunt moesten nemen. 

 

Ontwerpt.

De basis voor het logo dat we hebben ontwikkeld, is een soort vingerafdruk. Deze vorm geeft de persoonlijke touch weer. Niets is zo persoonlijk als een vingerafdruk. De vorm van een vingerafdruk hebben we samengevoegd in een 6 hoek wat in perspectief een kubus is. De kubus vorm speelt een belangrijke rol in de architectuur van het winkelcentrum namelijk in de twee herkebare torens. Tot slot hebben we een duidelijke ‘C’ uitgebeeld wat natuurlijk staat voor Colmschate.

Omdat er in het winkelcentrum een groot scala aan verschillende winkels te vinden is, hebben we gekozen voor een breed kleurenpalet. Deze kleuren kunnen worden gehangen aan de verschillende type winkels en de vele evenementen die in het winkelcentrum worden georganiseerd.

 

Maakt.

Het eindproduct bestaat uit een compleet nieuwe huisstijl, met een helder huisstijlhandboek en een website. Uit onze goede samenwerking zijn onder andere ook gevelreclame, routing, een (bijna) maandelijkse krant en abri-campagne ontstaan.

Nog zeer regelmatig werken wij voor winkelcentrum Colmschate. We zijn er trots op dat we mochten bijdragen aan het succes dat de vernieuwing van het winkelcentrum heeft opgeleverd. Het bewijs dat de retailbranche nog niet heeft verloren van het online shoppen.